• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 23 شهریور 1400
کد مطلب : 140480
+
-

کیوسک/ هفته نامه اشپیگل [آلمان]/ سقوط آزاد آرمین لاشت


هفته نامه اشپیگل به عملکرد بسیار ضعیف آرمین لاشت، نامزد حزب دمکرات مسیحی آلمان، در انتخابات پرداخته و از کاهش محبوبیت او درنظرسنجی‌ها خبر داده است. لاشت نامزد حزبی است که مرکل سال‌ها آن را نمایندگی کرده و با عملکرد چشمگیر خود کرسی صدراعظمی را در آلمان حفظ کرده است. در مقابل لاشت، اولاف شولتز وزیر دارایی، به نمایندگی از حزب سوسیال دمکرات، درنظرسنجی‌ها از رقبا پیش افتاده است. هیچ بعید نیست دولت بعدی آلمان به‌دست چپ‌های سوسیال دمکرات بیفتد.

روزنامه واشنگتن پست [آمریکا]
افغانستان؛ شبکه حقانی در قدرت


واشنگتن پست به بررسی وضعیت کابینه موقت معرفی شده از سوی گروه طالبان پرداخته و نوشته که بسیاری از افراد معرفی شده، عضو گروه شبکه حقانی هستند؛ گروهی که از سوی آمریکا در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گرفته است. واشنگتن پست نوشته که 20سال پس از حملات 11سپتامبر، آمریکا  افغانستان را به گروهی تروریستی تحویل داده که ارتباط نزدیکی با گروه القاعده دارد.

روزنامه فایننشال تایمز [انگلیس]
اقتصاد آمریکا زیر فشار دلتا


فایننشال تایمز نوشته که ناتوانی دولت جو بایدن در مهار گونه دلتا ویروس کرونا، باعث شده نهادهای اقتصادی پیش‌بینی‌های خود از روند بهبود اقتصاد آمریکا را مورد بازبینی قرار دهند. بر این اساس، شرکت‌های کوچک و بزرگ نیز در حال تغییر استراتژی‌های خود هستند. به‌نظر می‌رسد بازگشت رونق به اقتصاد، 6‌ماه دیگر به تأخیر افتاده باشد. در این میان، شرکت‌های هواپیمایی بار دیگر مجبور به کاهش پروازهای خود شده‌اند.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید